تبلیغات

تاج عروس با گل طبیعی

 

اگر مراسم عروسیتان نزدیک است و به دنبال تاج عروس میگردید حتما دیده اید که تنوع بسیاری در مدل های تاج وجود دارد اما نکته ای باید در نظر بگیرید این است که باید به فصل و مکانی که میخواهید مراسمتان را برگزار کنید توجه بکنید. برای مثال اگر در فصل تابستان و در یک باغ تالار بخواهید مراسم بگیرید انتخابات شما تغییر میکند. اکنون میخواهیم یکی از زیباترین مدل های تاج های رنگارگ و بسیار زیبای تابستانی و بهاری را به شما معرفی کنیم. تاج عروس با گل طبیعی یکی از مدل تاج های محبوب خانم ها شده است. البته باید توجه داشته باشید که به مدل لباس عروس و مدل موهایتان نیز بیاید.

تاج عروس با گل طبیعیتاج عروس با گل طبیعی

تاج عروس

یکی از اکسسوری های جذاب و متنوعی که باعث زیباتر شدن و در عین حال جذاب شدن عروس میشه تاج هست. انتخاب یک تاج زیبا به درخشش و زیبایی بیشتر مدل مو هم کمک بسیاری میکنه و بعلاوه میتونه نگهدارنده تور هماهنگ با لباس عروس هم باشه. اما ما از تاج های فلزی و نقره ای یا گل های مصنوعی به ذهنتان نمیخواهیم بگوییم بلکه از انواع مدل های زیبا و متنوع تاج عروس با گلهای طبیعی رو برایتان معرفی میکنم که سابقه ی تاریخی و قدیمی داره و قدمتش به دوران یونان باستان برمیگرده. استفاده از تاج گل طبیعی برای گل سر عروس فوق العاده و منحصر به فرده و جذابیت بیشتری نسبت به سایر مدلهای تاج داره.

تاج عروس با گل رزتاج عروس با گل رز

گل های رز و رنگی بخاطر زیبایی و تنوع رنگی که دارن انتخاب مناسبی برای تاج گل عروس هستن. اگه میخواین تاج ظریفی از گل داشته باشید از شکوفه های کوچکتر این گلها استفاده کنید همچنین انتخاب یک یا دو گل بزرگ رز و صدتومنی میتونه زیبایی خاصی رو داشته باشه که به همراه برگ های سبز تزیین میشه.

تاج عروس با گل مریمتاج عروس با گل مریم



تالار امی تیس سعادت آباد

پیدا کردن یک تالار پذیرایی خوب در تهران که از نظر دسترسی آسان باشد و خدماتی عالی با سرویس دهی خوب به مهمانان شما بدهد کار دشواری است. تالارپذیرایی امی تیس تهران در غرب واقع شده است. تالار امی تیس سعادت آباد با همکاری پرسنلی مجرب یکی از بهترین تالارهای پذیرایی غرب تهران به شمار میرود. آدرس و تلفن تالار امی تیس را همراه با عکس در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. اگر به دنبال یک تالار پذیرایی خوب در غرب تهران میگردید ما به شما تالار امی تیس سعادت آباد را معرفی میکنیم.

تالار امی تیستالار پذیرایی آمیتیس

 



دبی و جذابیت های بی شمارش

شهر دبی در حاشیه جنوبی خلیج فارس واقع شده و جاذبه های طبیعی و مصنوعی متعددی را در خود جای داده است . اکثر هموطنانی که قصد دارند برای اولین بار برای تفریح و گردش به یک سفر خارجی بروند تور دبی را انتخاب می کنند چرا که این تور مملو از دیدنی های جذاب و فوق العاده است . با اینکه دبی در گذشته ای نه چندان دور زیبائی و جذابیت زیادی نداشت اما در سال های اخیر با سرمایه گذاری های هنگفت توانسته جاذبه های مصنوعی مختلفی را ایجاد کند به عنوان مثال می توان به پیست اسکی سرپوشیده دبی اشاره نمود که با توجه به آب و هوای گرم این شهر وجود این جاذبه به صورت طبیعی غیر ممکن است . برج شیشه ای خلیفه با 828 متر ارتفاع که در حال حاضر بلندترین بنای جهان می باشد نیز در شهر دبی واقع شده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می آید فواره ای نیز که در بیرون این آسمانخراش واقع شده 275 متر طول دارد و قادر به پرتاب آب تا ارتفاع 150 متری می باشد . دلفیناریوم ، برج العرب ، پالم‌ جميرا‌ دبی ، برج های رقصان ، آب نما ، باغ معجزه ، نهر دبی ، باغ وحش ، جزیره جهان ، گالری هنری ایکس وی ای ، موزه دبی و ... بعضی از جاهای دیدنی دبی برای مسافران می باشند . از بهترین تفریحات دبی نیز می توان به پارک آب وایلد وادی ، پیست اسکی ، تور کروز ، تور جت اسکی ، بالن سواری ، تور سافاری ، چتر بازی و ... اشاره نمود .

تور دبی
تنها جاذبه های گردشگری و دیدنی های متنوع نیست که موجب جذب گردشگر به این شهر شده بلکه  فستیوال های خرید دبی و همچنین نمایشگاه های مختلفی که در این شهر برگزار می گردند از دیگر دلایل جذب توریست هستند و سهم چشم گیری در جذب گردشگر تور دبی دارند . بهترین زمان سفر به دبی در ماه های سرد سال از آبان تا اسفند می باشد چرا که دما در این زمان ها از 20 درجه بالاتر نمی رود اما در کل آب و هوای دبی بسیار گرم و خشک می‌باشد و در تابستان بسیار گرم، پر باد و خشک است همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می شود .

تور دبی

منبع : http://sstravel.info/



یک روش ساده برای درست کردن خروس سفره هفت سین

لحظه تحویل سال ۱۳۹۶ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران ۱۳:۲۶:۰۵ (ساعت ۱۳ و ۲۶ دقیقه و ۵ ثانیه ) روز دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ هجری شمسی می باشد که این سال به نام خروس است اگر شما هم علاقه مند هستید خروس سفره هفت سین را خودتان تهیه کنید با ما همراه شوید .

باور می کنید این خروس زیبا که قرار است در هفت سین تان باشد فقط با استفاده از شانه تخم مرغ ساخته شده باشد؟!!

مراحل ساخت را ببینید و آن را بسازید.

منبع : persianv.com



آشنائی با اجزا سه تار

سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست نواخته می‌شود. این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. در ادامه با اجزای سه تار آشنا می شویم.

 

سه تار,نام اجزا سه تار,عکس سه تار

 

• کاسه طنینی سه تار: کاسه طنینی از اجزای سه تار می باشد که کاسه‌ای گلابی شکل و از جنس چوب است و روی دهنه آن صفحه چوبی قرار دارد. کاسه سه تار را هم یک تکه و هم از ترک‌های به هم متصل شده چوب می‌سازند و به منظور زیبایی گاهی طرح‌هایی با صدف یا استخوان روی آن نصب می‌کنند. کاسه سه تار از نظر ساختاری مانند کاسهٔ عود یا تنبور است ولی کوچک‌تر از آنها و معمولاً از چوب توت ساخته می‌شود.

• صفحه رو: صفحه روی سه تار از جنس چوب است و معمولا سوراخ‌های کوچکی روی آن ایجاد می‌کنند که خروج صدا را از کاسه طنینی سه تار میسر می‌سازد.

• خرک سه تار: خرک نیز از جنس چوب و به طول تقریبی 4 سانتی متر و ارتفاع 7 میلی متر است. سطح زیرین مسطح آن روی صفحه قرار می‌گیرد. روی خرک سه تار شیارهایی وجود دارد که سیم از روی آن عبور کرده و از هم جدا نگه داشته می‌شود.

• دسته سه تار: دسته سه تار در مقایسه با کاسه آن باریکتر است و به صورت لوله‌ای تو پُر به قطر تقریبی 2.5 و طول 40 تا 50 سانتی متر از چوب ساخته می‌شود. روی دسته سه تار مسطح و پشت آن نیم دایره است و پرده‌ها روی آن بسته می‌شوند. دسته سه تار از یک طرف به کاسه و از طرف دیگر به سر پنجه متصل می‌شود.

• پرده سه تار: پرده‌ها نخ‌های باریکی از جنس رودهٔ حیوانات و یا ابریشم هستند که در عرض دستهٔ سه‌تار به صورت سه‌لایی و چهارلایی بسته می‌شوند و وظیفهٔ تقسیم‌بندی فواصل موسیقایی را برعهده دارند. تعداد پرده‌های سه تار ۲۶ عدد است که که یکی از آن‌ها قبل از شیطانک بسته می‌شود و فاصلهٔ آن با شیطانک در صدای سه‌تار موثر است. شایان ذکر است امروزه به مدد دیدگاه متجدد اساتید ساخت سه‌تار نظیر استاد محمدرضا ژاله استفاده از پرده هایی از جنس نایلون کمک با ارزشی به نوازندگان سه تار به حساب می‌آید. چرا که این جنس پرده اولا حرکت دست نوازنده سه‌تار را به روی دسته را آسان تر نموده ثانیا اجرای تکنیک ویبره (لرزش) با دست چپ را میسرتر از قبل نموده و ثالثا هیچگونه تغییری بر رنگ صوتی سه‌تار ندارد.

• شیطانک: شیطانک بین قسمت اصلی دسته و پنچهٔ ساز سه‌تار قرار می‌گیرد و جنس آن از استخوان و یا پلاستیک است. کاربرد شیطانک سه تار در هدایت و تقسیم‌بندی سیم‌ها در قسمت بالای دسته می‌باشد.

• سرپنجه سه تار: سر پنجه در ابتدای طول دسته و از جنس چوب است و تعداد 4 گوشی دو به دو در طرفین آن قرار گرفته‌اند. گاهی داخل سر پنجه را به طرف بیرون خالی می‌کنند و سیم‌ها مثل سیم‌های تار بسته می‌شوند. گاهی نیز ممکن است سر پنجه در امتداد دسته ساخته شود. در این صورت سیم‌ها به طرف بیرون سرپنجه به دور گوشی‌ها بسته می‌شوند.

• سیم گیر: سیم گیر از دیگر اجزای ساز سه تار می باشد که قطعه‌ای است چوبی و گاهی از جنس استخوان که در انتهای بدنه کاسه نصب می‌شود و گره سیم‌ها به شیار روی آن می‌افتند.

• تعداد و جنس سیم‌های سه تار : سه تار دارای 4 سیم فلزی با ضخامت‌های متفاوت است. سیم چهارم سه تار را مشتاق علیشاه به آن اضافه کرده است و برخی این سیم را به نام سیم مشتاق می‌شناسند. سیم یکم یا سیم سفید سه‌تار که از جنس فولاد است. سیم دوم یا سیم زرد سه‌تار نیز از جنس برنز است. سیم سوم یا سیم مشتاق یا زنگ که دقیقا هم‌جنس و هم اندازهٔ سیم یکم است. سیم چهارم سه‌تار که آن هم زرد رنگ است و از دیگر سیم‌ها قطورتر است.

• گوشی: سیم سه‌تار از یک طرف به سیم‌گیر در انتهای کاسه و از طرف دیگر به گوشی‌های کوک شونده در انتهای دسته ساز سه‌تار بسته می‌شود. با پیچاندن گوشی‌ها ساز سه‌تار کوک می‌شود.

منبع : بیتوته



آموزش 4 روش برش با چاقو

درست برش زدن یکی از هنرهای هر آشپزی است اگز شما نیز با این روش ها آشنا باشید هم کارتان سریعتر پیش می رود و هم از اسیب خود را در امان نگه می دارید. در این مقاله روش بریدن درست مواد غذایی با چاقو به شما نشان  داده خواهد شد.

 ورقه ورقه کردن

کاربرد: ورقه ورقه کردن سبزیجات و گوشت‌های بزرگ یا گیاهان معطر که برش دادن آن‌ها سخت است با چاقوی سرآشپز سبک غربی.


چگونه انجام دهیم: با برش دادن ماده غذایی به دو قسمت و یا بریدن یک بخش نازک از روی آن، سطح صاف و ثابتی ایجاد کنید تا بتوانید ماده غذایی خود را از آن قسمت بر روی زمین قرار بدهید. ماده‌ی غذایی را با دستی که چاقو در آن نیست ثابت نگاه‌دارید و انگشتان خود را به شکل پنجه جمع کنید. نوک تیغه را مقابل تخته برش نگه‌دارید، طوری که چاقو به سمت بالا زاویه بگیرد و سمت صاف آن با بندانگشت‌هایتان تماس پیدا کند. درحالی‌که نوک تیغه چاقو به صورت مداوم با تخته برش تماس دارد، چاقو را کمی به عقب بکشید تا جایی که تیغه غذا را برش بزند. حرکت را با فشار دادن چاقو به سمت پایین و جلو ادامه دهید و از تمام طول تیغه برای برش زدن ماده‌ی غذایی استفاده کنید. این کار را با حرکتی دایره ای تکرار کنید و همیشه نوک تیغه را مقابل تخته برش نگه‌دارید.

 

روش برش با چاقو
 
خرد کردن(ریزریز کردن)

کاربرد:  برش دقیق سبزیجات و گیاهان معطر با استفاده از چاقوی سبک سانتوکو. این نوع برش شباهت زیادی با ورقه ورقه کردن دارد، و استفاده از آن‌ها به سبک و سلیقه آشپز بستگی دارد. برای آن که خرد کردن به طور موثر و بدون صدمه زدن به مواد غذایی انجام شود به یک چاقوی خیلی تیز نیاز دارید.


چگونه انجام دهیم: با برش دادن ماده غذایی به دو قسمت و یا بریدن یک بخش نازک از روی آن، سطح صاف و ثابتی ایجاد کنید تا بتوانید ماده غذایی خود را از آن قسمت بر روی زمین قرار بدهید. ماده‌ی غذایی را با دستی که چاقو در آن نیست ثابت نگاه‌دارید و انگشتان خود را به شکل پنجه جمع کنید. سمت صاف چاقو را مقابل بندانگشت‌هایتان نگه‌دارید، به طوری که چاقو کاملاً بالای تخته‌ی برش قرار داشته باشد.  چاقو را با حرکتی آرام و صاف به سمت پایین فشار دهید و در همین حال چاقو را کمی به سمت جلو حرکت دهید. قسمت عقب چاقو را بالا ببرید و این کار را تکرار کنید.

 

روش برش با چاقو
 
ورقه ورقه کردن به سمت عقب

کاربرد: ایجاد قطعه‌های ریز از چیزهای کوچک و ظریف مانند گیاهان معطر با حداقل له شدن ماده‌ی غذایی با استفاده از چاقوی سانتوکو یا چاقوی سرآشپز سبک غربی.


چگونه انجام دهیم: اگر می‌خواهید سبزیجات را برش بدهید، برگ‌ها را روی هم بچینید و آن‌ها را به صورت یک دسته‌ی لوله‌ای به هم فشرده درآورید. ماده‌ی غذایی را با دستی که چاقو در آن نیست ثابت نگاه‌دارید و انگشتان خود را به شکل پنجه جمع کنید. نوک تیغه را مقابل تخته برش قرار دهید طوری که سمت صاف تیغه مقابل بندانگشت‌هایتان قرار بگیرد چاقو را در زاویه‌ی خیلی پایین نگه‌دارید و به طور مداوم درحالی‌که چاقو را به سمت عقب می‌کشید از تمام طول آن برای برش ماده‌ی غذایی استفاده کنید. به عقب کشیدن چاقو و برش دادن ادامه دهید، تا زمانی که نوک تیغه، ماده‌ی غذایی را کامل برش بزند. به یاد داشته باشید: هرگز چاقو را خیلی زیاد بالا و پایین نبرید! در این نوع برش، هدف این است که حرکت افقی حداکثر(یعنی ورقه ورقه کردن) با حرکت عمودی حداقل( یعنی خرد کردن) ترکیب شود.

 

روش برش با چاقو
 
ساطوری کردن

کاربرد: خرد کردن گیاهان معطر تازه، پوست پرتقال یا لیمو، یا مواد معطر دیگر.


چگونه انجام دهیم: با استفاده از روش ورقه ورقه کردن یا ریزریز کردن، مواد اولیه‌ی خود را تقریباً خردکرده و با سپس آن را به صورت یک دسته جمع کنید.  نوک چاقو را در یک سمت آن مواد قرار دهید و آن را با دست دیگر ثابت نگه‌دارید. چاقو را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و مرتباً مواد را دوباره جمع کنید تا به اندازه دلخواه شما خرد شوند. هنگام جمع کردن مواد اولیه به یاد داشته باشید که همیشه تیغه‌ی چاقو را در زاویه‌ی کمی با تخته‌ی برش بکشید _ اگر تیغه چاقو را به صورت کاملاً عمودی روی تخته بکشید، باعث می‌شود که چاقو سریع‌تر از آنچه که باید کند شود.

 

روش برش با چاقو

منبع : wiki.5040.ir



آشنائی با صنایع دستی اصفهان

در کنار جاذبه های دیدنی بی شمار اصفهان ، صنایع دستی این شهر که حکایت از تمدن ، ذوق و سلیقه ، مردمان خونگرم و هنرمندش می باشد نیز زبانزد خاص و عام است به نحوی که این شهر زیبا بسیاری از شهرتش را مدیون صنایع دستی هنرمندانش می باشد .

 

1 - خاتم‌کاری:
خاتم ترکیبی است از چندضلعی‌های منظم با تعداد اضلاع متفاوت (۵، ۶، ۷، ۸ یا ۱۰ضلعی) که با استفاده از مواد اولیه گوناگون همچون انواع چوب، انواع استخوان، مفتول‌های فلزی و صدف، در رنگ‌های مختلف تشکیل می‌شود و به وسیله آن سطح اشیاء به صورتی شبیه موزائیک، آراسته می‌شود. آثار خاتم‌کاری باقی مانده از دوره‌های قدیم همچون درهای کاخ‌ها، رحل‌های قرآن و صندوق‌های مقابر، نشان می‌دهد که این هنر در زمان قدیم و به ویژه عهد صفویه رواج کامل داشته و یکی از مراکز اصلی آن شهر اصفهان بوده است.

2 - میناکاری:
مشکل بتوان گفت از چه زمانی هنر میناکاری در ایران رواج گرفته است زیرا از روزگاران پیش از عهد صفویه نمونه‌هایی از میناکاری در دست نیست و حتی از دوران صفویه نیز نمونه‌های قابل ملاحظه‌ای برجای نمانده است. در دوران قاجاریه میناکاری به مقدار کم وجود داشته و اشیایی مانند سرقلیان و کوزه قلیان و کوزه و بادگیر قلیان را میناکاری می‌کرده‌اند. صنعت میناکاری در اصفهان از دوران پهلوی و حدود سال ۱۳۱۰ خورشیدی رواج یافت. این هنر-صنعت به وسیله یکی از استادان هنرمند و بنام اصفهان؛ استاد شکرالله صنیع‌زاده بسط و توسعه یافت و شاگردانی در این مکتب تربیت شدند که هر یک کانون دیگری در هنر مینا به وجود آوردند. بیشتر اشیایی که میناسازان فعلی به بازار عرضه می‌کنند عبارتست از گوشواره، گردنبند، انگشتر، جعبه‌های بزرگ و کوچک آرایش زنانه، قوطی سیگار، بشقاب مینا، گلدان‌های مینا، تابلوهای بزرگ و کوچک میناکاری که با هنرهای دیگر مانند طلاکاری و خاتم‌کاری و مینیاتور ترکیب می‌شود. اساساً میناکاری روی مس انجام می‌شود اما بر روی اشیای طلایی و نقره‌ای نیز می‌توان میناکاری کرد.

3 - منبت‌کاری:
واژه منبت به معنای کنده‌کاری خاص همراه با خلل و فرج بر روی چوب است که سابقه‌ای دیرینه دارد. شاید بتوان آغاز تاریخ منبت‌کاری را از زمانی دانست که انسان نخستین بار، با ابزاری بُرَّنده، چوبی را تراشیده است. مهم‌ترین ماده‌ای که روی آن منبت‌کاری می‌شود، چوب است. این چوب باید محکم و بدون گره باشد. برای این منظور از چوب‌های آبنوس، فوفل، بقم، شمشاد، عناب و گردو استفاده می‌کنند. البته آبنوس و بقم به دلیل محکم‌تر و چرب‌تر بودن، دوام بیشتری دارند اما در ایران به خاطر فراوانی چوب گردو، اکثراً از این چوب استفاده می‌شود. در حال حاضر هنر منبت‌کاری همچنان رواج دارد و در گوشه و کنار ایران هنرمندان بسیاری به آن مشغول می‌باشند اما متأسفانه استفاده از نقوش اصیل که شامل طرح‌های اسلیمی، خَتایی یا گل و بوته است، رو به فراموشی و طرح‌های خارجی جای آن‌ها را گرفته است.

4 - قلمکارسازی:
قلمکارسازی یکی از صنایع دستی باسابقه‌ است که از دوره مغول‌ها در ایران مرسوم شد. در این دوره هنرمندان به منظور جلب نظر حاکمان مغول به ابداع نقاشی روی پارچه یا پارچه‌های قلمکار روی آوردند. این هنر قرن‌ها در اوج شهرت بود و در زمان صفویه گسترش بیشتری پیدا کرد به طوری که در زمان سلطنت شاه عباس کبیر، بیشتر لباس‌های مردانه و زنانه از پارچه‌های قلمکار تهیه می‌شد. این پارچه‌ها مورد توجه ویژه درباریان نیز بود و بیشتر لباس آنان از قلمکارزر یا اکلیلی تهیه می‌شد. در آن زمان محل‌های مخصوصی برای تهیه لباس درباریان در بازار قیصریه اصفهان وجود داشت و پارچه‌های قواره‌ای قلمکار راکه در اصطلاح آن روز «دلگه» نامیده می شد را از آن محل‌ها به دست می‌آوردند. متأسفانه در اواسط دوره قاجاریه، به تدریج از رونق این هنر زیبا کاسته شد اما در زمان سلطنت رضاشاه با امتیازات خاصی که برای صنعتگران و ارباب حرفه‌ها به ویژه صنعتگران قلمکار فراهم شد، بار دیگر این صنعت رونق گذشته خود را به دست آورد و عده‌ای از استادکاران بزرگ قدیمی مثل شیخ حریری مشهدی عبدالخالق، حاج محمدرضا و حاج محمدتقی اخوان چیت‌ساز، برادران بیرجندی و شیخ بهایی و چند تن دیگر شرکت تولید قلمکار را تشکیل دادند و به این ترتیب با تلاش و پیگیری صنعتگران این رشته و استقبالی که از آن شد، بار دیگر حجم تقاضا برای این گونه پارچه‌های نقش‌دار افزایش یافت.

5 - قالی‌بافی:
یکی از صنایع دستی استان اصفهان قالی‌بافی است. اصفهان در زمان صفویه یکی از مراکز عمده قالیبافی بود. دراین شهر تعداد زیادی کارگاه وجود داشت که در آن قالی‌های زربفت بافته می‌شد. متأسفانه در حمله افغان‌ها، اصفهان آسیب فراوان دید و بسیاری از هنرمندان و صنعت‌گران خود را از دست داد. در زمان قاجاریه قالی‌بافی اصفهان دوباره احیا شد. تعداد رنگ‌های انتخاب شده در قالی‌های اصفهان بسیار محدود بوده و رنگ‌های طبیعی بسیار کم مصرف می‌شود. گره قالی‌های اصفهان، فارسی است.

منبع : ندا اصفهان



معرفی 5 تا از هتل های بانکوک با گرید 5 ستاره

بانکوک به عنوان یکی از شهر های گردشگری جنوب شرقی آسیا دارای هتل های متنوعی برای اقامت گردشگران تور تایلند می باشد که هر مسافری با توجه به بودجه خود می تواند یکی از هتل های این شهر چه 5 ستاره و لوکس باشد و چه هتل 2 ستاره برای اقامت رزرو کند. در ادامه 5 تا از هتل های 5 ستاره بانکوک را معرفی می کنیم.

هتل رامادا پلازا منام( Ramada Plaza Menam Hotel)
یکی دیگر از هتل های بانکوک هتل رامادا پلازا منام است که ۵۲۵ اتاق، استخر روباز و ۹ رستوران برای آسایش و راحتی گردشگران در آن تعبیه شده است. در هتل رامادا پلازا منام سرویس حمل و نقل رایگان در دسترس است و این مکان فاصله کمی تا مرکز خرید و منطقه تفریحی Silom دارد و ۴۰ دقیقه با ماشین تا فرودگاه فاصله دارد. اتاق های هتل دارای دکوری بسیار زیبا و مدرن تایلندی , تلوزیون با کانال های ماهواره ,میز کار، میز قهوه, حمام بزرگ و مجهز، وای فای رایگان در سرتاسر هتل است.امکانات ماساژ ,سونا و اتاق بخار , خدمات زیبایی در اختیار مهمانان می باشد.انواع غذا و نوشیدنی در رستوران هتل سرو می شود. و سرویس اتاق بصورت ۲۴ ساعته است.



برچسب ها : ,,,,,

ساعت آفتابی و تاریخچه آن

ساعت آفتابی وسیله ای است که زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان می سنجد. معمول ترین نوع ساعت آفتابی از میله ای ساخته شده است که روی صفحه ای قرار دارد و ساعت های شبانه روز روی صفحه نشانه گذاری شده اند. وقتی مکان خورشید در آسمان عوض می شود، مکان سایه میله هم روی صفحه جابه جا می شود و ساعت را نشان می دهد.

 

تاریخچه ساعت آفتابی:
توالی فصل ها و تأثیر آن بر زندگی انسان ها از زمان های دور، دانش تقویم را به نیازی اصلی برای انسان در تمدن های بزرگ تبدیل کرد. موضوع اصلی تقویم سنجش و اندازه گیری زمان بود و در این میان دانستن مدت روز و داشتن زمان آن بسیار مهم می نمود. حضور خورشید در آسمان و تکرار روز و شب اندیشهٔ ساخت نخستین ابزار برای سنجش زمان را در انسان ایجاد کرد و به این ترتیب ساعت های آفتابی به عنوان اولین ساعت ها ساخته شد و با درک بهتر انسان از کارایی کرهٔ آسمانی پیشرفت بیشتری کرد. براساس نوشته های هرودوت قدمت این ساعت ها به 5000 سال قبل برمی گردد و او ساخت این ابزار را به سومری ها و کلدانی ها نسبت می دهد، اقوامی که در منطقهٔ بین النهرین می زیستند.

بر مبنای مدارک موجود نخستین کسی که به محاسبات نظری ساعت های آفتابی توجه کرد و باعث رواج آن ها شد، آنکسیماندر اهل ملطیه در قرن 6 پیش از میلاد بود. در این دوران بود که ساعت های آفتابی در نقاط مختلف امپراطوری یونان گسترش یافت. خارج از تمدن یونان، در حدود 340 سال پیش از میلاد ستاره شناسی کلدانی به نام بروسوس نخستین ساعت آفتابی کروی را طراحی کرد. در این ساعت آفتابی جذاب شاخص درون نیمکره ای واقع بود که علاوه بر نشان دادن زمان بر حسب یک تقسیم بندی 12 ساعتهٔ طول روز، بلندای سایه و نیز فصل ها را مشخص می کرد.

نخستین ساعت های آفتابی که شاید حتی پیش از این اقوام نیز بوده است، تنها گذر خورشید را از نصف النهار ناظر مشخص می کرد که همان ظهر شرعی است. سومری ها این ساعت را گسترش دادند و اولین نمونه ساعت های آفتابی عمودی را ساختند. در این ساعت ها که ساده ترین نوع ساعت های آفتابی است، یک شاخص عمودی سایه ای بر صفحه ای می اندازد که تقسیم بندی آن نشانگر ساعت های روز است.


ساعت های آفتابی در فرهنگ مردم:
در بیشتر شهرهای بزرگ این ساعت ها در میدان اصلی نصب می شد تا مردم ساعت را بدانند. نمونه های بسیاری از اولین ساعت های آفتابی تا امروز وجود دارد که با پیشرفت علم و دانش انسان در زمینهٔ ریاضیات، کامل تر و دقیق تر شده است و امروزه این ساعت ها به عنوان نمادی از تمدن هر سرزمین مورد توجه قرار می گیرند.

دقت ساعت های آفتابی:
بیشتر ساعت های آفتابی تزئینی برای عرض جغرافیایی 45 درجه طراحی می شوند. اگر بخواهیم چنین ساعت هایی را برای عرض های جغرافیایی دیگر به کار ببریم، باید صفحهٔ ساعت را کج کنیم تا محور ساعت (راستای میلهٔ ساعت) موازی با محور چرخش زمین قرار بگیرد و راستایش (در نیم کرهٔ شمالی) به سمت قطب شمال باشد. ساعت های آفتابی معمولی، زمان ظاهری خورشیدی را نشان می دهند. این زمان با زمانی که از ساعت می خوانیم کمی فرق دارد و در طول سال تا حدود 15 دقیقه جابه جا می شود. این ساعت ها تنها 4 روز در طول سال با ساعت های مکانیکی مطابقت دارند (16 آوریل، 14 ژوئن، 2 سپتامبر و 25 دسامبر). این پدیده به این خاطر است که راستای محور چرخش زمین به دور خود کاملاً ثابت نیست و زمین هنگام چرخش به دور خود کمی تاب می خورد. ساعت های آفتابی دقیق همیشه جدول یا نموداری در کنار خود دارند که این اختلاف زمان را در ماه های مختلف سال تصحیح می کند. برخی دیگر از ساعت های آفتابی پیچیده نیز با خمیده کردن خط ساعت ها روی صفحهٔ خود یا با روش های دیگر مستقیماً ساعت درست را نشان می دهند.


منبع: ویکی پدیا



برچسب ها : ,,,,

مارکو پولو، جهانگرد نام آشنا

مارکو پولو یک تاجر و جهانگرد ونیزی در قرن سیزدهم میلادی بود که سفرهایش را در کتابی به نام سفرهای مارکوپولو ثبت کرده‌است، امروزه این کتاب با نام‌های کتاب شگفتی‌های جهان یا توصیفی بر جهان شناخته می‌شود. این کتاب در شناساندن آسیای مرکزی و چین به اروپاییان نقش کلیدی داشت.

 

دوران اولیه ی زندگی
مارکو پولو در حدود سال 1254در شهر ونیز ایتالیا به دنیا آمد. پدر و عمه اش تاجر بوده و مدام در سفر بودند. نام پدرش Nicolò، و نام عمه اش Maffeo بود.
اولین سفر مارکو پولو از آنجا شروع شد که در سال 1269 پدر و عمه اش بعد از چندین سال دوری از وطن، از سفر چین به خانه بازمیگردند ولی قصد داشتند دوباره برای یک سری کارهایی که فرمانروای چین دستور داده بود به چین سفر دیگری بروند. در سفر دوم، پدر مارکو پولو او را نیز با خود برد. این شد که آنها چند سال بعد و در سال 1271 مارکو را نیز با خود به این سفر بردند.


سفری بسیار طولانی بود... در ابتدای سفر آنها از ونیز به Acre رفتند (امروزه Acre در فلسطین واقع است) سپس از آنجا به ترکیه و صحرای ایران آمدند تا به افغانستان رسیدند. سپس از کوه Pamirs بالا رفتند و از سوی دیگر کوه در شهر Kashgar پایین آمدند. با این محاسبات آنها دقیقاً در جاده ی ابریشم قرار گرفتند. (جاده ی ابریشم یک جاده ی باستانی و تجاری مهمی بود که غرب را به چین متصل میکرد. از طریق این جاده ابریشم به غرب منتقل میشد و از غرب چوب، طلا و نقره به این سو می آمد.)
سرانجام در سال 1275 و بعد از چندین سال مسافرت آنها به چین میرسند، در این سال مارکو پولو 21 ساله بود.

بعد از رسیدن به چین آنها به کاخ حاکم چین، Kublai Khan میروند. حدوداً 17 سال آنها در چین ماندند. در طول این سال ها حاکم چین به شدت از مارکو پولو خوشش می آید.
مارکو مدام به ماموریت های خیلی مهم به مناطق دورتر از مرکز فرستاده میشد. بعدها او تمام این خاطرات خود را در کتابی منتشر کرد.

بازگشت به ونیز
بعد از چندین سال اقامت در چین، آنها تصمیم به بازگشت به ونیز میگیرند. از آنجا که در طول راه خطرات بسیار زیادی ممکن بود برای گره تجاری آنها پیش آید، به همین دلیل مارکو و خانواده اش در سال 1292 با ناوگانی بزرگ شامل 14 کشتی برای سفر به ونیز آماده شدند.
جالبه بدانید که آنها در راه بازگشت به خلیج فارس آمده و در آنجا لنگر انداختد!

دوران آخر زندگی
در دوران آخر، او به عنوان یک کاپتان کشتی کار میکرد. اما رقابت های شدید تجاری او با شهر Genoa (در ایتالیا) باعث شد او را به زندان بی اندازند. در زندان بود که یک همسلولی او را تشویق به نوشتن خاطرات سفرش کرد.
زمانی که در سال 1299 او از زندان آزاد شد و به ونیز بازگشت و دوباره به کار تجارت مشغول شد.
مارکو ازدواج کرده و سه دختر نیز دارد و سرانجام در سال 1323 از دنیا رفت.

داستان های سفر او بعد از مدت کوتاهی در سراسر ایتالیا بسیار محبوب و پرطرفدار شد. چندی بعد تمامی این داستان ها را جمع آوری کردند و در کتابی منتشر کردند. این داستان ها شامل داستان سفرهایی بود که او رفته بود. البته بعضی از داستان ها در مورد شهرهایی بود که مارکو تا به حال به آنجا سفر نکرده بود و فقط در موردشان شنیده بود. خیلی از مردم نیز داستان های او را فقط دروغ و افسانه میدانستند.


منبع: وبلاگ منم بلدم بنویسم



برچسب ها : ,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 3
.